Bloggintresserade

fredag 22 februari 2008

Mobbing är mobbig o ingen ska utsättas för MOBBING.

Ja då va det dags för ännu en helg..

Har sagt innan att tiden går fort så det tar vi inte i dag =)

 

Det blåser storm ute så jag får se om det stänger ner igen.  Vill inte

att strömmen ska gå. Vet inte hur många hushåll som är utan el nu.

 

Jag skulle gärna vilja ta upp de här med mobbing inne på bloggarna. Jag

tycker att det är hemskt att en människa ska kunna göra livet surt för så många.

Jag förstår inte vad hon vill , mer än att skapa bråk. Men hur f-n kan hon må bra av de ?

Jo den människan har problem o borde uppsöka någon. Antagligen så har hon för

mycket fritid eller jävligt tråkigt.  Dom flesta här inne är starka att klara av en sådan

människa. Andra håller sig i bakgrunden, medans andra bara vill fly av skräck för att inte

stöta sig med NÅGON.

Jag har fått några mail där personer är väldigt ledsna för att dom inte visste om

att den här skräckinjagande amöban suger blod. Sen att hon lindar dom runt sitt finger.

Jag har svårt att förklara för dessa personer varför dom måste ta ställning, när dom

aldrig nånsin har behövt göra de i sitt liv.

Förklaringen jag har gett är att vi som håller ihop här inne värnar om våra

vänner, vi vill inte att någon ska må dåligt.  Men att jag bara kan stå för det jag tycker.

O jag tog avstånd från henne  förra våren o vill inte ha något med henne  att göra.

Men det är mitt egna beslut.

Jag bloggar här inne för min egna skull. För att jag tycker att det är roligt.

Det är skönt att skriva av sig. Även att det bara blir gallematias.

Jag tycker så mycket om er bloggare. MEN det finns dom jag inte vill veta av.

 

Många har vänt sig till Expressen ( även jag ) för att få ett slut på detta mobbande,

men inget händer.  Jag tycker att det är så tråkigt att Expressen inte tar tag i detta o

plockar bort personen som mobbar.  Hon ska inte få någon mer chans för hon

har verkligen förstört alla chanser hon kan få.

Vad vi kan göra själva är att blockera henne från våra profiler, plocka bort

ev kommentarer o INTE SVARA HENNE .... INTE SKRIVA TILL HENNE

Låssas att det regnar. Ingen mår bra av att ha det så här.

Jag vill inte stöta mig med någon (2 st skiter jag i) men mina vänner vill

jag ha roligt med. Jag vill att allt ska vara som vanligt.  För att jag trivs med er.

Men jag tycker lite synd om dom som är nya o inte vet så mycket om detta.

Mobbing är mobbig o ingen ska utsättas för MOBBING.

Jag hade väl lite mer att säga men jag orkar inte med det. Är bara så trött på de.

Tycker att hon håller sig på lekskole nivå, o det stadiet passerade jag för många år sen.

Det skulle vara intressant att få höra av DIG varför du håller på som DU gör ....

Vad DU får ut av detta ????  Mer än att vara otrevlig.

Nog om henne...

 

Nu ska jag försöka ta mig runt till er, det gick inte så bra i går..

Önskar er alla en trevlig helg.  Hoppas inte att ni blåser bort.

 

Puss I Pannan

 

För den som inte har hängt med kan läsa inne hos WIMM HÄR

16 kommentarer:

  1. Äntligen hitta jag ett spår ! Jag har sökt efter vem den här mobbaren är efter ett tips från "fräsen" men jag har mina aningar är dom rätt så har jag ochså fått känna på hennes patetiska försök till till att reta upp mig. Men efter att ha "skitit i hennes blogg" ( hennes egna ord ) så fick jag vara ifred. Mej kan ingen amatör få att tappa fattningen ! Ha det häls FRANKIE !!!

    SvaraRadera
  2. Nää hon är patetisk. Tror nog att hon lider av det själv.... Ha de kram

    SvaraRadera
  3. Jag förstår så himla lite av allt detta, jag kanske e TRÖG men VARFÖR diskuteras hon så här?
    Fatta va gott hon ska må.... Tro mig, jag avskyr ALLT som har med utfrysning och mobbning att göra! Det har varit så kul att få sitta här och läsa allas bloggar, men nu så hinner jag ju knappt vända blogg
    ( vända blad, ska det ju va) :-) innan man ser hennes namn och ngn mer som är ledsen! Gå vidare med ROLIGA ÄMNEN, GASKA UPP ER OCH SKRATTA!!!
    Gud vad hon tjötar, tänker Ni nu, o jag vet. :-)
    Jag gör kanske det men å andra sidan så ju mer jag tjötar, desto mer slipper sambon höra på mig... :-)
    Han önskar nog ofta att det fanns dragkedja med lås på munnen... *hihihi*

    SvaraRadera
  4. Ja då jag håller med dig i det du skriver. Hon påverkar inte mig det minsta, utan det som påverkar mig är att se vissa av bloggarna som blir ledsna eller mobbade för hennes skull. Det är flera som inte vet vad det har handlat om. Jag har själv inte sett inläggen hos wimm innan. Men när jag läste dom så blir man förbannad att en vuxen människa kan vräka ur sig sån skit. Vad som kanske inte framgick i mitt sista inlägg här va att inte svara henne osv. Att jag blev ledsen för att vissa mår dåligt. Nu mår hon tyvärr skitbra med all uppmärksamhet hon får av allt skrivande, det vet jag oxo. Men det måste få ett slut på ett eller annat sätt. Jag vill inte att någon ska må dåligt för en människas skull. Det är för jävligt. Jag har försökt att säga att man inte ska bli ledsen eller sårad utan låta det rinna av. Att inte se henne. Hon finns helt enkelt inte... =) Ibland skulle de allt vara bra med en dragkedja =) Ha de gott

    SvaraRadera
  5. jag glömde ju säga att det jag skrev ,,, skrev jag inte för att ge henne uppmärksamhet, utan jag ville säga att jag blir ledsen o förbannad när jag ser hur andra mår dåligt för hennes skull....

    SvaraRadera
  6. Jag förstår allt det! Jag hoppas bara att samtalet snart sinar... Och att alla får vara GLADA och UPPSKATTA varandra...

    SvaraRadera
  7. Du har just fått en kommentar av min dotter. Hon har inte varit med om något av detta, men hon ser sin mamma, jag, må dåligt, och att försöka fixa till någon sjuk (vi har båda jobbat med sjuka). Detta blev inget lyckat, ser jag nu.
    Nä, jag skyr detta mobbing. JAG kommer inte att stötta, inte när jag ser vad detta har gjort, som jag inte hade en aning om skulle fortsätta.
    Är detta tillräckligt? Kram Gerd

    SvaraRadera
  8. Ja här inne kommer detta samtalet inte att fortsätta. Önskar oxo att alla ska få vara glada =)

    SvaraRadera
  9. Hej vännen. Jag vet att din dotter inte har varit inblandad i detta. O det är de jag menar med att hon ser dig,,, sin mamma bli lessen. O det är inte roligt. Det är inte roligt för nån av oss på bloggen .. Ingen ska behöva vara lessen. Jag avskyr oxo mobbig i alla högsta grad. Jag förstår inte vad du menar när du säger - Är detta tillräckligt ? För min del behöver du inte göra något, bara vara dig själv. Mot mig har du alltid varit trevlig =) Nu går vi vidare. Nyfiken i en strut skrev inne hos sig o det va bra skrivet. Det va så jag ville formulera mig, men det blev inte så på långa vägar.... Kram kram

    SvaraRadera
  10. Nu ska iaf jag gå ut i blåsten och möta min stora lycka i livet. Min sambo har jobbat till nu... *pust* Den karln jobbar för 4 ibland...

    SvaraRadera
  11. Nu ska iaf jag gå ut i blåsten och möta min stora lycka i livet. Min sambo har jobbat till nu... *pust* Den karln jobbar för 4 ibland...

    SvaraRadera
  12. du jag va nyss ute med hunden... En liten bichon frise. Han blåste nästan bort.... Håll i dig när du går ut. Ha en bra kväll. Tur att du har en karl som jobbar för 4... kram

    SvaraRadera
  13. Inte lätt attvara liten inte...

    SvaraRadera
  14. Hahaha nää de är ju inte de.. Tur att de finns koppel...

    SvaraRadera
  15. har vi kopplat färdigt. Kompisar allihopa och gadden är utdragen. Fattat? Kram! Gerd, mamma till Sarah.

    SvaraRadera
  16. har vi kopplat färdigt. Kompisar allihopa och gadden är utdragen. Fattat? Kram! Gerd, mamma till Sarah.

    SvaraRadera