Bloggintresserade

onsdag 20 februari 2008

TILL ER SOM ÄR NYFIKNA =)

Optimist - Nej nej, jag är ingen proffsfotograf,,, bara en glad amatör som älskar att fota. Jo jag vill ha ett stativ till kameran så det blir finare bilder, det är inte lätt när man är skakig på handen =)  Jasså du är oxo född nyfiken, det är jag me ....


 


KlaraKajsa - Ja vad ska man säga att de heter ? Sigboxes, skrivmallar,skrivruta.... Det är inte svårt att skriva i en sån. Du kopierar den du vill använda sen klistrar du in den i ditt blogginlägg .. Jag har en beskrivning på min andra blogg. Hold on ska hämta adressen  =)


BLOGGFÖRKLARINGAR HÄR Jag hittar tyvärr inte just den förklaringen nu, men jag är ganska säker på att jag har förklarat hur man gör. Tror att jag har lagt den här inne i stället för den andra bloggen.. Ska leta.


Att jag trappar ner på bla mjölken har inget med laktos att göra utan att jag ska ner i vikt ... Jag dricker alldeles för mycket mjölk. Det kan bli upp till 10 L / vecka oftast blir det väl 7 L, men det pratar vi tyst om.. ( har ingen stor familj, jag är ensam i boendet hehe)


Så därför MaatKaRe har jag abstinens så de visslar om de... Det är det jobbigaste att inte få dricka mjölken. Men det blir väl bättre sen när jag har hållit på lite längre. Nu har jag först o främst börjat äta, det har jag inte gjort varje dag innan  =)  Bara de i sig att tänka ut vad man ska äta, laga maten är skitjobbigt. Men det funkar ganska bra ändå.


När det gäller mina bilder/tävling så kan ni titta här under på länkarna. På första länken som är veckans bild hade sonen sin bild förra veckan så det va roligt, han är jätteduktig. Sen i Jönköpings tidningen va det en tävling som jag skickade in två bilder. Har även skickat in till en annan tävling med den glömde jag bort vart den fanns =) Minnet är bra men kort.


http://www.bildochfoto.se/  Veckans Bild blev min bild  =)
 
http://www.jnytt.se/PhotoContest.aspx  Här tävlar jag med två bilder. Den gråa anden o den vita liljan


Sen i dag har jag hållit på med en "hemsida" till mina bilder som jag har tagit.. Har lagt ut lite där, men det är samma bilder som jag har i bloggen här inne...


 


MIN BILD BLOGG HÄR INNE


 


MIN NYA HEMSIDA TILL BILDERNA


 


Just for fun - De är bra att du tittar in lite då o då.. Det brukar jag oxo göra även att jag inte alltid skriver nåt. Men som sagt, nyfiken som man är vill man försöka hålla reda på lite vad som händer =)  Det är inte roligt när det strular här inne vilket det gör ganska ofta. Får hoppas att det blir bättre nångång hehehe..


Kvast - Ja du mamsi jag förstår att man behöver vila ibland från bloggeriet.. Har oxo mina dagar då jag inte orkar. Men det är så skönt att ha den o jag skulle bli helt förstörd om den försvann med allt som jag har skrivit även att de bara är gallematias. Den betyder ändå ganska mycket. I alla fall med alla gulliga kommentarer  =)


Åsa Åsa - Jasså du är nyfiken du ??  Hmm de är jag oxo så in i vassen. Jag är själv så nyfiken på det som jag ska berätta, ja som jag hoppas får berätta snart.. Det riktigt kliar i fingrarna på mig. O jag känner att munnen är ganska glapp så de vill till att den inte glappar för mycket. Kvällen har varit lugn. Har pratat i telefon ett par timmar med kompis Eva nu, så nu är det sängen som gäller..


Hoppas inte att jag har missat något. Hojta till. Är det någon som vet vart förklaringen till skrivrutorna finns så säg gärna till hahahahaha


Hoppas att ni sover gott nu...


Puss I Pannan

11 kommentarer:

  1. Fota på o ha en solig o trevlig dag nu! kramar!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin o klar gulblom o bi bild! Du är ju sk.duktig! Kram igen! Grattis!

    SvaraRadera
  3. Klart man blir nyfiken ju!! Vad var det du skulle förtälja oss nu då????? Hmmmmm japp jag funderar...................
    Nä jag får vänta jag är bannemig inte synsk som tanten sa. Va synd. hahahaha Kram på dig å hoppas din dag blir bäst Åsa

    SvaraRadera
  4. 000000000000000000020 februari 2008 kl. 11:26

    jag kan inte heller hålla mej borta...om ja nu trodde de,hehe...Ja måste ju vara hit in om ja ska få reda på vad du ska berätta,jöööö...hahahehe..Kram från mamsi till illena-<3

    SvaraRadera
  5. 000000000000000000020 februari 2008 kl. 11:28

    fotohemsida du har byggit ;) :)

    SvaraRadera
  6. önskar dej en finfin Onsdag var det visst idag ja... *ler'

    SvaraRadera
  7. nu vart du allt upptagen länge med att förklara dig sä väl min vän..Mjölk kan man gå upp i vikt av det..Hmm mina xtra kilon består av mackor på kvällen och för lite gåing för till fället. Men som sagt i min blogg.Jag är förstenad till en fosil-Senil individ just nu../Kram idag /Hej o hej /Bless

    SvaraRadera
  8. det var svar på en del frågor jag har ställt mig. Du är en mycket duktig fotograf, roligt att få kolla in dina bilder. Hur i "allsinadar" kan någon dricka mjölk och så mycket? Jag använder lite mjölk till kaffet och morgongröten, det räcker. När kommer svaret? Kram och ha det fint.

    SvaraRadera
  9. Litet proffsig är du allt, inte vara blygsam nu.....Kram!

    SvaraRadera
  10. å kikat å du e HELT GRYMT duktig!!!Å du ska ta åt dig äran av din kunskap..Må gött å kramiz

    SvaraRadera
  11. såg jag veckans bild! VoV! Måste vara en härlig känsla att få den visad......fortsätt Anneli, du har ju bildöga!Kram/L.

    SvaraRadera