Bloggintresserade

onsdag 7 november 2007

Jag plockade upp honom





 
Klös klös klös

Muffel murr

(tystnad)

Klös klös klös

muffel murr

(tystnad)

Hinner o sova lite , sen börjar de om igen...

Zimba krafsar på dörren o vill ut

Teddy svarar tillbaka med muffel

Jag har haft katterna här inne hos mig i natt, mammas katt är inte så

van att sova här inne. Men i natt så har båda gjort de för mamma har

haft nattgäster så hon har bott hos syrran.

 

Men nu är hon hemma. Jag har tur för mamma har fått

ta hand om min oxo - jag tål dom inte. Men jag har ändå alltid

skaffat katt. Nu med Snobben så hade jag inte tänkt skaffa nån mer.

Men så en morgon för 8-9 år sen så ringde telefonen vid 7.

Kan du komma ut o hjälpa mig. Hon sa inte va de handlade om.

Jag traskade ut på altanen. Där stod hon med en megastor kartong

o den va så tejpad så jag trodde att de va en krokodil minst  =)

Där i sitter världens räddaste sötaste kattunge.

Den hade varit på ett bageri i ca 2 veckor o nu hade dom fått tag i den.

Han va nedkletad i sitt egna bajs o mjöl/deg....

Tjejen som kom med katten va livrädd för honom.

Jag plockade upp honom o spolade upp ljummet vatten , där låg han o flöt

i min hand. Han va helt slut. Han njöt... Jag sa att jag behåller honom tills jag hittar

ett bra hem. Mamma sa till mig som vanligt att du kan inte behålla katten de vet du.

JAAAAAAAA jag vet. Jag ska hitta ett bra hem.

Veckan efter så hade jag döpt katten o tagit en försäkring på honom.

O jag va fortfarande allergisk mot katter...

Jaja så är det. Men nu bor han hos mamma så vi har delad vårdnad..

 

Jaja,,, Tilda står här o tjatar att jag ska leta reda på en sladd till mammas högtalare till datorn

så det är lika bra att jag gör de innan hon tjatar hål i huvet på mig.

Tittar in lite senare.

Ha en finfin kväll.

 

Puss I Pannan

3 kommentarer:

  1. 00000000000000000007 november 2007 kl. 22:08

    bara inte låta bli tycka om dom små sötnosarna,så e de bara,suck. Sist vi hade katt hade vi loppor,katten å jag å DE va inget kul.Är lite rädd för å skaffa en ny bara för de... ha en go kväll,vännen å låt ingen tjöt hål på dej ;)) Kram

    SvaraRadera
  2. Jag kan kattspråket riktig ordentligt, inte alls roligt ibland..kan bli väldigt enträgna om de inte får som de vill, Och vi har ju tre..Natta/Bless

    SvaraRadera
  3. du är la för go.. Ja du fågel loppor har man fått känna på.. Jädrans va de kliar, men det är bara att köpa lopp/fästingsmedel så finns de inga sen. De kan man ta på med jämna mellanrum, så skaffa du en katt eller flera =) Både hund o katt ligger i min säng... O jag lovar att de är loppfritt =) Men nu blir de inga fler katter för min del när jag inte kan gosa med dom. Snobben blir den sista (hoppas jag) No hål in my skalle - barnen är hos mormor nu =) kramelikram

    SvaraRadera