Bloggintresserade

torsdag 18 juni 2009

Tror du att jag är rädd för vädret ?

Då har hon åkt. Jag fick max 25 minuter av hennes tid. Inte illa. Jag har väldigt svårt för henne, på något sätt så tror hon att hon är så mycket mer än andra. Hon är arrogant o ja jag hittar inte orden utan att säga något elakt.


Det är inte roligt att behöva en rullator som det är nu o det hjälper inte att HON ska tala om för MIG hur o vad jag ska göra saker o ting.


Jag vill göra det på mitt sätt. Dom kan inte köra med mig längre. Jag är vuxen nog att i alla fall försöka göra på mitt sätt.


HON talade om för mig att nu bestämmer du dig för en tid då du går ut på en promenad i snabbare takt, så kan du öka ut de om ett tag.


- NEJ.


- Va ?


- Ja, nää de tänker jag inte göra. Det kan jag ärligt säga till dig nu.


Jag såg hur hon rynkade näsan, hon får rynkor då så de syns tydligt att hon INTE gillade att jag sa emot.


- Jag tänker inte göra mina försök till längre promenader till ett MÅSTE.


- Jo men det är bättre att man har en tid sen spelar det ingen roll vad det är för väder.


- Väder ? Tror du att jag är rädd för vädret ? ( ja ok, blåser de storm så får jag ont men jag går ut i alla fall )


- Ja se till att gå ut även om det regnar.


Det märks att hon inte vet något om mig, o i stället för att fråga så TALAR HON om att jag MÅSTE ge mig ut även om det regnar.


- Du, jag är inte rädd för lite väder, det är inga problem o har aldrig varit. Det är värken som är mitt PROBLEM. Men NU kanske jag kan ta promenaderna ett steg längre o oftare än vad jag har klarat av hittills...


- Jo men det kan vara jobbigt om det regnar.


- Nä det är det inte. O jag SKA gå ut men just nu ska jag inte alls gå efter någon klocka. Det kan jag kanske göra SEN, men jag tänker inte förstöra detta med ett måste. Jag vill mer än musklerna klarar av.


- Ja du gör som du vill , jag kan inte säga till dig vad eller hur du ska göra.


- Nää.


Hon ville även att jag skulle föra ett protokoll, men det sa jag oxo att jag inte ville. Det enda jag vill är att det ska gå bra o det kanske tar lite tid men det får det göra då.


Jag tänker inte gå ut för hårt, då åker man bakåt så det smäller av de o det har jag gjort tillräckligt.  Jag skulle även få en duschstol som jag ska hämta när jag kan.  Sen skulle hon prata med sin kollega om jag kan få en stol som jag kan ha när jag är vid diskbänken osv. Men hon ansåg inte att jag skulle få någon.


Dom tror visst att jag kommer att förstöra mitt liv genom att bli beroende av rullatorn o ev en stol som underlättar, men det tänker jag inte göra.


Detta är bara en hjälp på vägen. Men det verkade inte som hon ville höra på det jag sa. Ja då skiter jag i de. Jag gör de på mitt sätt i alla fall, duger de inte till henne så får hon ta tillbaka sakerna.


NU är det slut på deras dryga sätt.


Det måste ju bli en uppföljing så HON ska höra av sig i slutet av sommaren. Jag frågade en extra gång vem som skulle höra av sig. O det va HON.


Nu ska jag ringa apoteket o se så jag har medicin över helgen. Baah.


 


Regna inte bort.


Puss I Pannan


 

2 kommentarer:

  1. ...dig en trevlig midsommar=)

    SvaraRadera
  2. Ha en bra helg. Kramsiar & sköt om Dig.

    SvaraRadera