Bloggintresserade

tisdag 9 juni 2009

Hemma igen

 


Ja då va jag hemma igen. Det har varit så skönt att komma iväg o bara vara.


Jag fann min plats där jag kunde vara mig själv o försöka få tillbaka mina krafter.


Bussen for till Norrköping o där blev jag ompysslad hela tiden. Jag åkte till min kompis Inkan alias Nightstar ..


Dom bor så fint så det kändes som att komma in i en liten sagovärld med små söta hus, ja förutom dom vräkiga villorna som dom slänger upp dom passar inte alls in där o dom förstör detta mysiga som är nu.


Jag har fått mycket god mat, goa skratt. Vi har grillat o pratat, deras barn har varit där i helgen oxo så det va roligt att träffa dom.


Vi har sett , ja men nu glömde jag nu vad dom heter ? Oj oj minnet är bra men kort.  Nä säg inte att jag ska behöva ringa o fråga henne.


Det är dom med knorr på men inte dom vanliga sas utan, aahhhh vänta.


Nu ringer jag Inkan hoppas hon är hemma, tuuut tuuut tuuut tuuuut tuuuuuuuut tuuuuuuuuuuuut säger jag ju. Nähää hon är inte hemma. Vildsvin heter de ju.. Ja jisses va galet de kan bli ibland.


Jo dom såg vi, dom hade små bebisar o dom oynkade o skrek, ja dom pratade med oss lite. Sen åkte vi förbi massor med kossor så vi stannade o fotade. Så söta dom va. Dom va rädda men jag gav mig inte utan jag stod där o fotade samtidigt så pratade jag med dom o sa att jag inte va farlig , dom kunde gått komma o hälsa på mig. Det gjorde dom efter en bra stund.


Men när jag tittade upp så stod de är stor tjur jämte mig så jag blev rädd. Jag lovar att han va jättestor, jag sa till honom att stanna där, jag backade försiktigt ut på vägen, men när jag såg att han stannade kvar så gick jag fram till kalvarna igen o klappade dom.


Som sagt så blev det några bilder, jag ska fixa till några sen.  Tiden går så fort när man har trevligt, så man hinner inte med allt man vill förrns det är dags att åka hem igen.


Ja de går fler bussar  =)


Tack Inkan för att ni tog emot mig o bjöd på er själva o gjorde ert hem även till mitt hem.


Jag säger som jag sa innan att både Abbe o Arne saknar mig, det är därför som dom är lite lessna nu  =)


I eftermiddags va jag o Rohde ute o gick runt Martinsgården, det är så fint där. Självklart så fanns de fina kossor där oxo så det blev några bilder idag igen. Dom flesta blev väl ok.


 


Tack för era gulliga kommentarer, jag blev verkligen glad när jag såg vad ni hade skrivit. Tack tack det betyder mycket.


Önskar er en mysig kväll.


Puss I Pannan

4 kommentarer:

  1. Ja du är välkommen tillbaka nästa år
    Ha ha ha ,,trodde du ja skulle skriva snart..Ånä...fnisss
    klart du får komma när du behöver det..
    men inte när ja är på Kreta..hihi..
    DU....de saknar inte dej alls..iaf inte Abbe..det sa han nyss..
    Hare gott stumpan
    nu ska ja ringa till dej
    så ja får klå det i ett par *betor*
    Pöss i örat å så kramen

    SvaraRadera
  2. Ängel med dolda horn9 juni 2009 kl. 23:44

    Skönt att höra att du haft det bra!! Ta dig gärna tid att läsa mitt senaste inlägg o säg vad du tycker. Kram / Ängeln

    SvaraRadera
  3. bloggen avslutad10 juni 2009 kl. 01:53

    hoppas enegin återvände lite i alla fall,.Detta behövde du,.ha de gott,.kramizar i massor

    SvaraRadera
  4. är tillbaka på bloggeriet igen... ser fram emot att se de nya bilderna snart.. Kramar

    SvaraRadera