Bloggintresserade

fredag 13 november 2009

Tyst !

 


Ja då va jag hemma igen. Det är väl alltid så typiskt när man kommer till läkaren att man piggnar till.


Det rosslade inget i lungorna nu o de sa jag till henne. Jag va knappt anfådd heller, jag känner mig som en hypokondriker.


Det ska bli roligt att se om knölen i foten hinner försvinna när jag ska till läkaren. Den har bara blivit större hela tiden, så den är nog helt borta då.


Nå ja, hon tittade i halsen, öronen , lyssnade här o där. Halsen såg hon att jag va lite röd o slemmig blääääääh.  Hon såg oxo att jag hade haft dom här blåsorna afte.


Jag syresatte mig bra,,, 99 %...... O pulsen låg på 80...


Hon skrev ut några lösauppslembrustabletter som jag ska ta. Så länge jag har tappat rösten ska jag vara tyst.


Jag viskade ju för att kunna göra mig hörd. Men de får jag inte göra. Att viska anstränger stämbanden mer än att försöka prata normalt.


Fånigt, det visste jag inte om. Jag har t o m svårt nu att vara tyst när jag skriver för jag pratar nästan lika mycket som när jag printar ner orden i bloggen  =(


Det kommer att bli jättesvårt för jag pratar ju med Teddy jämt.


Med brustabletterna o "diagnos" virus fick jag gå hem.


Jag ska ärligt erkänna att jag va rädd när jag åkte till läkaren. 4 veckor o de inte vill ge sig så finns de i bakhuvet att de kan vara svinflunsan...


Det är ju många av dom som har sökt innan som har fått gå hem med virus diagnos....


När jag kommer hem så går jag in till mamma o hämtar Teddy, då säger hon att hon oxo hade varit rädd. Hon trodde att dom skulle lägga in mig så hon hade fixat med hundvakt hos Rohde..


Ja dom är goa dom båda...


Får väl hoppas att det vänder snart.


Nu har jag svamlat klart, ska dricka upp kaffet.


Ha en bra dag o trevlig helg.


Puss I Pannan


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar