Bloggintresserade

torsdag 12 november 2009

MMA DEBATT

 


Världens tuffaste kampsport. 


Killen som är med o pratar säger att han kände glädje när han gick upp i ringen..  


Men jag förstår inte hur dom kan klappa på varandra som dom gör utan att känna ilska, utan att vara förbannad ?


Om jag skulle gå upp i ringen så skulle jag behövt vara riktigt förbannad eller rädd annars skulle jag inte kunna slå på nån så.


Jag tycker att det är jätteroligt att se på mma/ufc när de går på tv;n men jag tycker oxo att det kan vara världens rysare. Jag skulle gärna vilja se en riktig match där dom fightas i ringen.


Om det ska få vara lagligt eller inte?  Där är jag glad att jag inte måste fatta ett beslut.


Tänk alla slag mot huvet, de kan jag knappt inte se för man vet hur farligt de är. Jag kan nästan känna hur ont de gör.


Nu har dom i alla fall lite regler de hade dom inte i början.


Musse Hasselvall säger mycket vettiga saker. Bla att dom ska ta tag i våldet som finns ute på gatorna,,, oftast är det sprit med i bilden som gör att det våldet är mycket värre. Där håller jag med honom.


Kampsport är ju något som dom tränar o där går dom inte upp i ringen o är förbannade. Dom vet vad dom gör osv.


Ta bort slagen mot huvet.


 


Kickboxning, där hade jag en mycket god vän från förr som började träna.


Jag kan säga att dom jag umgicks med förr va mest goa killar o så jag  =)


Jag kunde inte klaga utan hade de riktigt bra med dom. Men man fick ju stå ut med en del o finna sig i att dom alltid hade sista ordet. Det va vad jag lät dom tro i alla fall.


Många gånger fick man stå "pall" när kompisen hade lärt sig nåt nytt på träningen, eller så flög de förbi antingen en hand/arm eller ett ben som va som en helikopter framför ögonen  =)


Inte ett blåmärke fick jag =)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar