Bloggintresserade

torsdag 26 november 2009

Lite tankar innan läggdags

 


När jag låg inne på intaget förra veckan så satt jag på sängkanten o tittade ut genom fönstret.


Man ser andra på dom olika avdelningarna, dom är stressade o springer fram o tillbaka.


En satt vid sitt skrivbord, o jag undrar om inte han har varit där hur många år som helst för jag kände igen honom o jag slutade 93.


I de ena fönstret kan man skymta lite, lite av en människa. De va en söt tant. Hon hade bandage runt handleden, de kanske va en "strumpa" för droppet så de inte ska fastna o göra henne illa.


Tanten är vithårig o ser väldigt snäll ut.  Hon har på sig sjukhusets hemska rock.


För en stund såg hon lessen ut, det såg ut som hon funderade på något viktigt. Kanske va hon allvarligt sjuk, tja de är ju inte så konstigt hon va ju inlagd.


Efter en stund kom en personal in o sken upp som en sol. Hon sa något sen skrattade hon. Hon tittade på personalen som verkade pigga upp henne o hon fortsatte skratta.


Hon som jobbade där gick ut från rummet o tanten tog sakta upp sin vänstra hand till huvet o kliade till precis som om hon kunde tänka lite klarare.


Hon satt o tittade mot fönstret, jag vet inte om hon tittade ut, eller hon kanske rent av såg att jag tittade åt hennes håll.


Jag ångrar att jag inte vinkade åt henne, men jag ville inte att hon skulle känna sig uttittad.



 


Det är många tankar som kommer tillbaka när jag är på Ryhov. Jag tänker tillbaka på den korta tiden jag jobbade där, det va jätteroligt.


Jag började städa inne på psyk o dom andra uteställena, aldrig inne på själva Ryhov.


De va även roligt att städa för jag såg så mycket, där va ingen dag sig lik.


Inne på psykakuten blev jag jagad några gånger. Fick väldigt bra kontakt med dom intagna, dom började t o m att hjälpa mig att damma lite..


Men jag fick ju en arbetsskada 90 så jag kunde inte fortsätta att städa. Jag blev omplacerad in till Ryhov, först till informationen, sen sängtransporterna från alla avdelningar men det gick inte heller så dom "skräddasydde" en plats till mig på akuten.


Där blev jag deras alltiallo. Jag hade fortfarande sängtransporter men hjälpte till mer o mer med patienterna på akuten.


Att kunna ha tid att prata med patienter som kommer in o är oroliga o rädda är helt otroligt. Att kunna ta sig tid att lugna någon som va rädd o lessen, då kände jag att jag behövdes o verkligen gjorde nytta.


Men sen fanns de ju dom gångerna jag ( många ) gjorde mindre nytta, de va då man hade en liten dejt i kulvertarna  =)


De fanns ju många snygga killar där, alldeles för många..  Men de va gott o "klämma" lite på deras fasta häckar  =)


De va sånt jag kom att tänka på när jag låg inne nu, ja de tänker jag ju på varje gång jag har varit på Ryhov av någon anledning..


De va goa tider de.


På den tiden blev man inte så sårad o lurad som idag.


Långt hår,,,,, fast rumpa,,,,,, hehehe behöver inte säga mer...


O nej de va inget absolut inget snuskande.........


Lite tankar innan läggdags, ja hur jag ska kunna somna på de här de vet jag inte.


Sov gott , dröm sött.


Puss I Pannan


 


( undra om de förekommer något dejtande i dag i kulvertarna  )


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar