Bloggintresserade

torsdag 5 november 2009

Ensam på varsitt håll.

 


Inatt har jag inte sovit mycket. När jag gick o la mig så fick jag "låna" en liten bit av min kudde. Teddy låg där o sov gott o de är så mysigt att krypa ner jämte honom.


Han är så kelen, han älskar att bli kliad o särskilt på magen när vi myser.


Efter en stund så la han sig på min axel. Huvud mot huvud o där låg han ganska länge, han har aldrig krypit intill så innan så han kände nog av min oro i alla fall även att jag har gjort allt för att inte visa nåt.


Bilresan in gillar han inte, han vet precis vart vi ska. Det är inte roligt att behöva dra in honom för att sen hålla emot för han vill ut.


Veterinären kom in, lyssnade på honom, frågade om vikten , om han va fastande osv.


Sen sa hon till mig att jag kunde hämta Teddy kl 3. Visst de är ok, men jag vill vara kvar tills Teddy har fått en lugnande spruta så de fick jag. Sen säger veterinären att hon inte vet riktigt när dom tar honom för de är några till som bor längre bort o dom tar dom först. Så jag kände bara hur jag blev både lessen o arg , då hade jag inte behövt att åka in med Teddy så tidigt för att lämna honom där ensam................


Jag hade klarat av att ha honom fastande här hemma tills de hade blivit hans tur.


Nä de va bara att gå ut till bilen o där blev jag så lessen, tårarna bara rann. Ja jag vet att jag är fånig men de skiter jag i. Teddy betyder så mycket för mig. De va i alla fall hemskt att åka hem utan honom.


Nu ska jag ta mig nåt att äta o sen ska jag försöka sova lite. Håll tummarna att allt går bra.


Att det inte går fel med sövningen eller nåt annat o att knölen inte är farlig.


Ha en bra dag.


Puss I Pannan


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar