Bloggintresserade

torsdag 12 november 2009

Infundibulärt förhornat acanthom

 


Biopsins marginaler är fria från tumörvävnad....


Det står så här ;


Teddys små nybildningar som opererats bort var alla godartade, finns ingen misstanke om elaka tumörer eller något som ska ställa till problem för Teddy.


 


Nybildningen består av väl utdifferentierat skivepitel som bildar små och stora keratinfyllda kaviteter. Inga tecken på malignitet eller infiltrativ växt.


PAD: Infundibulärt förhornat acanthom.


 


Tumor curtis nacke


Denna mindre nybildningen består av några cystiskt dilaterade svettkörtlar som utlinjerats av ett uniformt svettklörtelepitel. I lumina ses rikligt med sekret. Inga tecken på malignitet.


PAD ; Svettkörtelcysta


Tack gode gud de va ingen tumör Teddy hade. När veterinären sa detta så började jag givetvis gråta av lättnad. Det känns så otroligt underbart, härligt, fantastiskt, skönt.


Nu ska vi bara vänta på en kallelse till lungröntgen. Det kommer att bli rtg + nya prover tror jag. Det kan hända att han har allergi eller astma, ja dom har inte sagt de utan dom frågade om han inte va undersökt för de på Smådjurskliniken. De är han inte så vi får se vad som händer o om dom hittar något fel på honom.


Det skulle vara skönt om jag fick en förklaring till varför han sätter i halsen jämt.


Nu ligger han i min säng o må gott, så jag ska krypa ner jämte honom o mysa lite...


Puss I Pannan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar