Bloggintresserade

söndag 7 september 2008

Tänk vilken vändning,,,

 


,,, det kan ta... I går va det strålande solsken, i dag regnar det o är trist. För några månader sen va jag så lycklig, det är jag inte i dag.


När man träffar en person som man tycker mycket om vill man gå vidare med honom. När man känner att allt är toppen vill man bli gammal med honom, dela allt med honom.


Ge så mycket av sig själv så att han känner en enorm glädje o kärlek/trygghet.


Man vill ha det mysigt, hitta på olika saker tillsammans.


Krypa upp i soffan tillsammans.


Sova tillsammans.


Vakna tillsammans.


Så när man gör allt det här så vill man ju ha glädjen, kärleken o tryggheten själv oxo för att man ska kunna ge mer av sig själv.


Men i stället får man kärlek på fel sätt. I fråga sättande av mina känslor, svartsjuka, tjurigheter, misstankar, lögner.


Det fanns inte där i början. Det kom första veckan han bodde här. Det blev mer o mer, värre o värre.


En mun som sa att det aldrig mer skulle upprepas på något sätt. Löften, löften. Lögner, lögner.


Är det sant att löften är till för att brytas ?


Hmmm de kanske är de !


Men inte i min värld.


Visst vi har gått igenom mycket under en kort period, men det har vi gjort tillsammans. Inte bara han, utan även jag.


Du lovar - jag försöker.


Du lovar igen - jag säger att du ljuger.


Du säger att det aldrig mer ska upprepas - Nu kallar jag dig lögnare o idiot.


Du säger; förlåt - Jag säger tomma ord betyder inget.


Du säger; jag älskar dig - Jag säger att det är stora ord.


Du säger; förlåt, det ska aldrig mer upprepas för jag älskar dig.


Jag säger ; Du är fullskiten av lögner, du ska inte säga sånt som du inte menar o kan hålla.


Du frågar mig om jag inte förstår att du verkligen älskar mig. Att jag ska förstå dig. Att du ska få bevisa ännu en gång att du menar allvar.


Jag svarar; Är det så här det känns att bli älskad så hoppas jag att du aldrig nånsin kommer att hata mig.


Är detta din kärlek till mig så vet jag inte om jag vill ha den.?!.


Något måste hända för så här kan vi inte fortsätta.


Man ska inte ha ihjäl andras känslor, dom måste man få känna av själv.


 


 

1 kommentar:

  1. ser ut som du skulle kvävas vilken dag som helst,.gör någe, vad som helst innan du blir helt väck, vad du än gör så.var rädd om dig,.kram

    SvaraRadera