Bloggintresserade

onsdag 3 september 2008

"Pappa gissa vad"

En liten flicka springer runt sin pappa och säger
"pappa gissa vad"
Pappanblir lätt irriterad och säger
"nej, jag orkar inte gissa, gå och lek på ditt rum"
Det blir tyst en stund och flickan säger
"Okej"
Går in på sitt rum. En timme senare kommer hon ut och säger
"Pappa gissa vad"
Pappan blir mer irriterad och säger
"Nej jag vill inte gissa, gå ut och lek!"
Dom blir tysta en stund så säger flickan
"Visst"med besviken röst och går ut och leker mitt ute på gatan.
Hon hoppar hopprep medans hennes ljusa hår leker med vinden.
Hon hör inte bilen som kommer i full fart.
Hon blir överkörd med ett brak.
Pappan kommer ut i tårar och ser sin lilla flicka full av tårar och blod som sprutar.
Hon ser på sin pappa och säger med blod från munnen och gråt i sin själ
"Pappa gissa vad"
Pappan ser på henne med tårar i ögonen och säger
"vad är det gumman"
"Jag älskar dig"

3 kommentarer:

  1. kram från grannbyn !

    SvaraRadera
  2. vad hemsk den var! Men man ska nog börja leva mer i nuet och ägna sig åt de kära man har mer! Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Usch va jag ryser....Lilla gumman....Usch..Kram

    SvaraRadera