Bloggintresserade

måndag 22 september 2008

Ring Ring Ring

 


Oj mobilen ringer...


- Hej de är Magnus Bengtsson (tror jag han heter, ja min läkare alltså)


- Jaha hej.


- Ehhh varför ringer du ???????????????????????   ( jag lovar att hjärtat höll på att hoppa ur kroppen på mig )


- Jo de står här att jag ska ringa till dig.


- Varför då ??????


- Du hade sagt de !


- Nää.. Jahaa jo jag ringde ssk;an innan idag för att jag inte hade fått något brev svar från dig ang lymfan. Men hon skulle återkomma till mig.


- Ok här står de att Jag ska ringa upp.


- Oh fan, snacka om att jag blev rädd..


- Varför då ?


- Jo för vad du har för svar.


- De är ingen fara, jag har haft kontakt med mina kollegor, o dom ser inget som behöver följas upp. Så den biten är ok, så den kan vi släppa.


- Ok, de låter ju skönt de.  Men hur blir det med klinfys ? Den andra cyklingen jag ska göra ?


- Ja de kan ta lite tid, men vi får ha en till kontakt efter du har cyklat då.


- Ok, det låter bra de.


- Ja ok, ja då hörs vi om det sen.


- Tack för att du ringde... (nervöst skratt)


- Hej


- Hej


Herrejävlar,, ja de kändes som allt blod försvann. Jag trodde att de va kört nu. Cancer cancer................ Varför skulle han annars ringa ?


Jo då hade ssk;an varit så snäll så hon hade sett till detta. Tack o lov för gulliga människor... En stor kram till dom...


 


Ja de är inte varje dag man frågar varför läkaren ringer hem =)


Det va superskönt att de inte visade något. Så nu är det "bara" hjärtat kvar.... Ja ok,, cyklingen pust stön stånk......


 


Ha en bra kväll.


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar