Bloggintresserade

fredag 29 augusti 2008

Härom kvällen va vi

 


hos sonen o svärdottern. Det va jättetrevligt. Nina hade gjort en paj med vaniljsås o kaffe såklart. Jag brände mig som f-n på tungan så jag kunde väl inte dricka upp de. Shit happens !


 



( nina slavar medans sonen sitter o drömmer sig bort )


Dom hade kommit iordning bra med lgh. Fort med tanke på att dom precis har flyttat in där. Jag är såååå glad för nu är det närmare för mig att åka till dom. Hmm jag kanske rent av flyttar dit hahaha.. Näää Marcus du behöver inte oroa dig, mamma stannar här.


 



( marcus muttrar - jävla ikea hahaha )


Det va meningen att jag skulle skruva ihop skötbordet, men det kunde jag inte för min värk. Så jag körde med Marcus o Kenth i stället o de kändes skitbra  =)



( oj oj vad dom jobbar )



( nina hon sliter mest av alla )



( de va jobbigt att ta sig från ena soffan till den andra haha )


Hade dom lyssnat på mig o inte trott att jag hade fel ett par tre fyra gånger så hade det inte tagit den tiden det tog  =)    Men det gjorde ju inget , det va dom som slet.


Skötbordet blev jättefint. Så nu ska jag bara köpa madrass o skydd, sen är det klart. Ja lite mer ska jag självklart köpa, men de får dom sen i present.



( eh vet inte om marcus ska börja steppa eller vad han håller på med )


Marcus hämtade o körde hem oss, för mamma skulle jobba o behövde bilen själv. Så hem kom både vi o Marcus ...



( så här söt är han när han inte vill vara med på bild. hade de varit en riktig snus hade jag mosat den, har gjort de förr )



( spjälsängen, den hade nina så det är roligt att ha den till bebben )



( så här ser vagnen ut, den är jättelätt att köra o fin är den oxo )


 


Måste ju säga att det tog extra tid bara för att Marcus o Nina fick gå ut o leta efter katten Pip. Pip hade bara gått till fel hus, så Marcus går ut o hämtar henne, jag hör honom säga, men där bor vi inte. Kom här så ska jag visa dig va vi bor. En fullvuxen , biffig, fullskiten med tattisar går o visar vägen hem för en liten katt hahaha, det såg roligt ut.



( lilla pip, hon va inte lätt att fånga på bild, men hon kom o kelade med farmor *aaatjjooo* )



( lilla fluffiga fluffe, han poserade mer än gärna utan snus )


 


Första dan Fluffe va ute så va han borta väldigt länge. Nina va orolig, så dom gick ut o kollade. Dom hörde han mjaua, gissa vart dom hittade honom ? JO huvet satt fast i ett staket. Det hade väl varit nåt om dom hade fått såga upp ett staket de första dom gjorde... Allt gick bra i alla fall.


Dom är inte vana att vara ute, så man blir ju lite orolig när dom inte kommer hem.


 


Jag har varit,, ok jag är fortfarande orolig för läkaren har INTE ringt. Däremot ringde jag igår o försökte få tag på honom. Men då ringde jag till fel Medicin mottagning. Jag kom till Medicin 1 , men det va Medicin 2 jag skulle o dom hade redan stängt, så jag bad ssk på ettan om hon inte kunde hjälpa mig att få tag i ssk på tvåan. Men NÄÄÄÄÄÄ si de gick då rakt inte. Jag frågade varför, o hon svarade att det va inte i närheten. Då sa jag till henne att du behöver ju bara lyfta luren o ringa, du behöver inte gå någonstans.... Nääääää de går inte de heller. Tur att jag bet ihop för jag höll på att kalla henne nåt väldigt FULT. Jag sa i stället tack för inget o la på luren.


Så i morse ringde jag till RÄTT mottagning, o den ssk;an va super trevlig. Hon kunde inte se i mina papper om läkaren hade haft kontakt med sina kollegor ang mig eller om han skulle de. Så hon bad att få ringa upp mig igen. O det gjorde hon. Hon sa att jag inte skulle oroa mig, men hon sa direkt oxo att jag vet att det är lättare sagt än gjort. Men jag lovade att försöka. Så nu har jag fått en telefon tid på Tisdag eftermiddag. Fan att man ska behöva vänta så här. Dom går ju i skiten hela dagarna, det gör ju inte jag. Tro f-n att man blir skraj.


Nog om de....


 


Igår va Kenth in till A6 o shoppade lite kläder till sig själv. Det han köpte va snyggt. Byxorna va något stora i midjan bara, så han får nog byta dom. Annars satt dom bra.


Jag fick en present.... Ett silver halsband med en ängel o min månadssten i... Det va jättefint. O jag blev så glad. Han ville muntra upp mig lite o det lyckades han med... Tack gubben =)


Idag har han jobbat från 9-15, så han är nog snart hemma nu o här sitter jag o häckar... Vet inte vad vi ska äta för nåt. Har ingen fantasi, orkar inte stå med nåt avancerat. Snabbt o lätt vill jag ha i dag. Men vad ?


 


Tack snälla NI som har röstat. O NI som inte har gjort de är väldigt välkomna att göra de nu  =)


 


Önskar er alla en Trevlig Helg.




( måste ju bara lägga ut en liten bild på min going )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar