Bloggintresserade

fredag 1 augusti 2008

Det Kommer En Dag Då ,,

 


Det kommer en dag då jag sluter mina ögon och beger mej hem,
lämnar min bonig ,min kropp.

Ge då mina ögon till en man som aldrig sett soluppgången,ett barnansikte
eller kärleken i en kvinnas ögon.
Ge mitt blod till en kvinna som nyss drogs fram ur bilvraket,så hon får leva och
se sina framtida barn leka och växa.
Ge mitt hjärta till någon vars eget endast givit honom endlösa dagar och nätter av smärta.
Ge min njurar till någon vars liv består av en maskin och smärta,hopplöshet och misströstan.
Ta varje muskelfiber,nerv i min kropp och uppfinn en metot att få den lilla lama-
flickan att gå igen,den muskelsjuke frisk igen.
Utforska varje skrymsle,ta mina celler om så behövs, odla dom så att den stumma-
pojken kan heja på sitt favoritlag,den döva flicka så hon kan höra sim mammas ljuva stämma säga:vad
jag älskar dej min dotter.
Bränn sen det som blir kvar av mej och sprid askan för vinden.
Om ni ska begrava något,så begrav mina fel,svagheter och fördommar.
Kasta mina synder till eldens låga och min själ till ljuset...gud
om ni vill händelsevis komma ihåg mej?Gör det med ett vänligt ord till någon-
som behöver det.

¤ C . Carlsson ¤


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar