Bloggintresserade

onsdag 12 december 2007

*** Krama Kudden ***













 


En liten truddilutt från mörka Småland.

Har inte funnits så mycket att säga sista tiden. Bara tråkigheter så därför har jag

inte velat eller orkat skriva nåt speciellt.

 

Dagarna går fort o Julen är snart här.

I eftermiddags åkte jag o Tilda in till stan o handlade lite.

Lite som kostar mycket. Fasen vad dyrt allt ska vara.

Jag passade på att handla lite små saker till mig oxo.  Mascara, läppglans o två kuddar.

Mina kuddar som jag har nu är så äckliga, dom klumpar ihop sig.

Jag köpte dom på Rusta för en hundring. När jag skulle betala så va de en

ung kille i kassan - han verkade lite blyg o jag kan ju inte hålla tyst.

Jag frågar honom om det går bra att jag tar med mig kuddarna ut i bilen

o prov ligger dom där.

Han såg ut som en fågelholk i munnen o ögonen stod som råttepickar på honom.

Sen sa han att ja de ska väl gå bra.

Jag kunde inte hålla tyst utan började gapskratta. Tilda skrattade oxo.

Det tog en bra stund innan han fattade vad vi sagt.

Han hade aldrig varit med om nåt sånt, så han tyckte de va skitbra sagt av mig.

 

Ja just de, innan jag betalade allt så gick vi runt o kollade lite. Jag tog mina kuddar o dängde till

Tilda så hon vinglade till. Då va de en utlänsk kille som tittade på oss, han kunde inte hålla sig för skratt.

Jag vänder mig om o springer in till andra gången, sen jagar jag henne i butiken o dänger med kudden o killen

han skrattade på för fullt.

Det är alltid roligt att ha med henne för vi kan verkligen hitta på bus.

 

Vi stannade till på McDonalds o käkade hambugare, sen åkte vi hem.

På vägen hem så sjöng vi för fullt..

Lyckliga gatan o Tuff brud i lyxförpackning så det ekade i bilen.

Det är våra låtar de..

 

Nu är det läggdags. Det är en pina att komma hem. Det är tyst o tomt.

Tankarna fladdrar som tända ljus jämt o ständigt, därför är det skönt att

bara sova.

 

Hoppas att ni mår bra. Va rädda om varandra.

 

Hoppas att mina nya kuddar är sköna, men det tar säkert att bra tag att ligga in dom.

Sweet Dreams.

 

Puss I Pannan

 

Jovisst ja,,,,,, Hildings rygg är fixad... Jag behåller honom. En snäll liten Tomte kom o hjälpte mig ,,,, oh jag blev så glad.

 

Tänk att de finns snälla o hjälpsamma människor

Tack Tack Tack ! ! ! !

 

 


 

 

 

 

 

1 kommentar:

  1. 000000000000000000013 december 2007 kl. 14:25

    ja skulle vilja vara med och se på när ni håller på sådär! Busungar!Stackars kille.Man ska va snäll mod dom små och blyga,hörninini ;) HA va skönt att Hilding inte har ont i ryggen längre!Å nya kuddar mmm.Fast dom kan lukta pyton innan dom luktar "du".Hoppas natten vart god trots allt ;) Kramissss

    SvaraRadera