Bloggintresserade

måndag 26 maj 2008

***MIN MORSDAG***

 


Hoppas att ni har haft en bra dag allesammans.


Först åkte vi ner till konsum o köpte en fin blomma till mamma sen åkte vi till Lenas grav.


Precis när vi kommer dit så kommer Anna inrullande med sin bil.


Titta säger Nallemannen där kommer en bekant.


?


Sen kopplade de, han har ju sett kort på Anna  =)


Det va så roligt att träffa henne. Jag tände ett ljus o hon hade med sig en bukett med syrener, så vi delade lika  =)


Som vanligt la jag en kotte på namn skylten. Vet inte om jag har fått de ifrån något eller någon, men så har jag gjort i många år.


 



 


Det kom lite tårar, det är tungt att tänka på Lena, men samtidigt så går det lättare. Precis när vi skulle åka hem så kommer Sara, Lenas yngsta dotter med sambo. O henne saknar jag som en galning, det va längesen jag pratade med henne. Så vi stannade en liten stund till.


Vi hade tänkt att åka upp till toppen men jag orkade inte de utan åkte direkt hem.


När vi kommer hem ringer telefonen. Det är Marcus. Han frågar vad vi har varit ?


Sen sa han att dom va på toppen o satt där o väntade på att vi skulle komma hem. Så hade vi åkt upp dit så hade vi träffats ändå.


Men nu kom dom hit. Dom hade med sig en present till mig o jag blev sååå glad....


Det va en elektrisk konservöppnare. Skit häftig.. Den snurrade runt av sig självt utan att jag behövde hålla i den hahahaha..


Det blev som en julafton... Tack Marcus o Nina


 



 


Sen måste jag berätta att jag kände mitt barnbarn sparka för första gången. Det va som en liten skvalp spark .... Wunderbar...


Kunde ju inte låta bli att ta kort på Nina heller.


 



 


Är det inte mysigt så säg.... Oj vad jag längtar. Nina o bebis mår bra. Men hon har blivit sjukskriven för att hon är ganska utsatt i sitt jobb, o vi vill ju inte att det ska hända nåt. Det va bvc som sa de o så får de bli.


Det va roligt när dom va här, vi spelade lite kort o pratade. Senare på kvällen så pratade jag med Marcus på msn o han tyckte oxo att det hade varit trevligt. Nallemannen blev godkänd....Sicken tur jag har =)


Nä nu ska jag hoppa in i duschen sen ska vi lägga oss. Nallemannen ska jobba i morgon så han ska upp tidigt. Lycka till gubben...


Dröm sött - händerna under täcket.


Puss I Pannan


 

1 kommentar:

  1. bloggen avslutad26 maj 2008 kl. 16:53

    ja, visst är det fint med dessa goa mamma magar,. kom i håg hur stolt man var,. ha det så gott,. kram

    SvaraRadera