Bloggintresserade

onsdag 7 maj 2008

*** FAVORIT I REPRIS ***

Jag var ute och gick med min  4 åriga dotter. Hon plockade upp något från

Marken och stoppade det I  munnen. Jag  tog saken ifrån henne och as till

Henne att inte göra så.

 

- Varför då, frågade  dottern.

 

- För att den varit på marken och den är  smutsig och kan vara full av

Bakterier.

 

Då tittade min dotter på mig full av beundran  och frågade;

 

- Mamma, hur vet du allt sånt där?

 

Uh... Jag var tvungen att tänka snabbt...

 

- Alla mammor vet sånt här. Det är en del av  mammaprovet. Vi måste veta

sådant annars får vi inte bli mammor.

 

Vi gick vidare en stund och min dotter var  tyst I 2- 3 minuter, men hon

tänkte mycket på mitt svar, så plötsligt as  hon:

 

 - Nu förstår jag!! ....Om man inte klarar  provet, då blir man pappa va?

 

 -  Precis,  svarade  jag med ett stort leende på  läpparna!!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar