Bloggintresserade

söndag 25 maj 2008

***MELODIFESTIVALEN 08***

Jag har INTE lyssnat på låtarna innan så chocken kommer väl nu  =)  Fick lov av Nallemannen att sitta vid datorn o skriva om festivalen.. Kan ni tänka er vad tråkig jag är mot honom. Jaja, nu vet han att han köpte grisen i säcken =)


 


Luuk ditt lilla fästingshuve. Du är elak mot artisterna. Tycker att du ska tagga ner dig lite. Det gynnar faktiskt oss om dom andra sjunger falskt. Men det har du väl inte tänkt på ? ( sen att jag tycker si eller så är en helt annan femma )


Nä trodde inte de heller. Förstår inte varför dom ska envisas med att han ska tjata i tv;n hela tiden ? Är det för att han jobbar gratis ?


Mormors troschock. Du är fixerad av trosor.. Visar Carina inget för dig eller ?


Förbannade tutande på dig. Förstår inte vem som har gett dig cykeltutan. Dåligt beslut.


Tror att Luuk är lite avis på Björn , ja inte bara Björn … Hallå var är Björn då ? Byt ut Luuk o sätt in Björn……….


Ojj Luuk, hånglade par.. Snälla du en vuxen människa säger inte hångla. Dom kysser varandra o du verkar helt chockad… Får du inget sånt heller ?


Tacka fan för att Luuk gillar spaniens bidrag. Det kunde man ju räknat ut med röven.


 


1.RUMÄNIEN


Båda två är stiliga. Bra scen närvaro. Låten är helt ok. Han sjunger bättre än henne. Ojjjj vad härligt slut .. ****


2. STORBRITANIEN


Undra om karl är plattfotad ? Ful jävla kostym. Grillig scen.  Nä de va nåt med låten som jag inte gillade. Kanske blir bättre om man lyssnar på den fler gånger.


3. ALBANIEN


Vilka fina ögon hon hade.  Endast 16 år ung o sjunger helt otroligt. Inte för att jag gillar låten nåt speciellt . Alldeles för många aaaaahhhhaaaaa.. Hade hon sjungit på engelska så hade den varit underbar. Mycket vacker tjej. Hoppas att det går bra för henne, inte bara nu. Utan resten av livet oxo.


4. TYSKLAND


Dom benen skulle man ha. Oj undra om det blir porrigt ? Åla o kråla på scenen.  Nää dom va inget vidare. Scen framträdandet va dåligt oxo.  Det långa ljusa håret hade jag velat ha..


5. ARMENIEN


Hemsk låt. Har inte sett så mycket av dansarna, men på avstånd ser dom bra ut. Hon däremot ser bra ut. Snygg kropp o klänning. Håret är inte helt fel heller. Rösten är inget fel på,,, bara låten.  Oh jädrans hon kunde vicka på häcken. Hmm får nog öva lite på de hehehe..


6. BOSNIEN-HERCEGOVINA


Jahaa då va de dags för nickedockorna. Weee helvete är detta för nåt.  Nääää jag tror jag smäller av. Passa på alla att göra nåt annat nu när den här låten är. Hur 17 kunde den här gå vidare?  Visserligen är det lördag, men dom behöver ju inte blanda alla droger som finns… HEMSKT. GRÄSLIGT. Släng ner dom i tvättkorgen.


7. ISRAEL


Startar upp med en häftig målning på sina rollerblades.. Början av låten känner jag mig som en ormtjusares ORM som slingrar sig ur sin korg.  Kände hur halsen blev längre o längre o slingrade sig från sida till sida. En del av musiken är bra. Sången är gräslig. Texten förstår jag inte.. Ok ju nu är det ju engelska.  Synd för dom att dom inte sjöng klart på engelska. Pisslåt. Hmm kanske om jag dricker en flaska vin så blir låten bra..


8. FINLAND


HOOOHAAA WWWAAAAA. Shit.  Yksi kaksi kolmen. Dom tror säkert att dom ska komma lika bra till som dom andra stollarna. Trumslagarn behöver ingen telefon i alla fall. Han kan ju trumma sina samtal. Oh fan där försvann vaxet i öronen för dom som har de alltså..  Hmm blir allt lite hadbangande mot slutet känner jag hehe.. Nää sluta NU HOOOHAA.


9. KROATIEN


Nu är det dags för spidermans i slowmotion. Ehhh han har nog hamnat i fel program. Nää vad är detta för nåt. Oj så tar vi ett steg till höger, sen till vänster. Oh herregud en dålig kopia av gudfadern. Vem släppte ut honom från hemmet. Är detta ett skämt eller ? Gud så gräsligt.  Inte ens ”fåglarna” i bakgrunden va nåt att ha. Oj oj, nu blev gamlegubben glad när tjejen lyfte benet framför honom. Undra om han pallade trycket.  Oh fan han rappar så han hängde me till slutet.


10. POLEN


Tjusig färg på klänningen.  Den såg lite konstig ut på henne. Kan inte säga varför.  Ojj vad många tänder hon hade.  Njae den va sådär. Hennes höga toner va inte bra. Annars va det bra. Flygeln tar jag gärna.   ( nu myser nog Luuk när han får se så mycket tuttar ) Nää den va för tjatig. Bitvis var den lite bra.


11. ISLAND


Iceland Iceland this is my life. Åm o kråm. Gräsliga pumps. Låten är svängig o skön. Ja den är land dom bättre helt klart.  Han va lite småsöt killen.  (fick skriva de för nallemannen hehe)  Anita skulle nog gärna ta hem honom för en liten stripp hahaha.  Ok den va skitbra.


12. TURKIET


Jordgubbar. Mmmm vad sugen jag blev på gubbar.. Vänster fot börjar digga lite smått. Låter som en skiva som inte hittar normal hastighet. Killen bakom sångaren har not stoppat fingrarna i ett vägguttag så som han hoppar omkring.  SKITLÅT….. Killen jämte sångaren hade nog ståfräs för han kunde inte stänga munnen, huden räckte väl inte till.


13. PORTUGAL


Oh skit vilken donna. I samlad trupp sjunger dom riktigt bra. Det känns lite som att någon ska till slakt.  Låten. Tja, ja, nej, eh, vet inte. Näää f-n det händer ju inget. Dissad av mig.


14. LETTLAND


Är det Husqvarnas symaskiner eller hehehe.  Jaha där åkte min haka i golvet. Fan vilken skitlåt.  Tjejen hade ju så stora bröst så hon hinner ju knappt med att göra rörelserna . Har hon otur så kanske dom hoppar upp o knockar henne.  Vilken taskig musiksmak . Sjunger dom på samma låt ?


15. SVERIGE


Japp – äntligen. Hur ska de gå ? En gång i tiden va hon söt. Varför har hon förstört sitt ansikte så ? Hon ser hemsk ut.  Kan förstå att hon blev kallad transvestit. Micken ser ju för fan ut som en massagestav.  Varje steg hon tar på scenen ser inövat ut. Steg för steg hackar hon sig fram.  Undra om hon har för mycket deodorant under ena armen ?  Nä jag tycker att hon sjunger falskt på vissa ställen.  T om tjejerna i bakgrunden har mjukare rörelser än Pirrelli.  Så mycket som hon tar i när hon sjunger o inte en endaste liten rynka i pannan. Snacka om taskigt fall med BOTOX.  Låten är halvbra. Rytmen ok. Framförandet njae. Men jag måste väl hålla på Sverige.



16. DANMARK


Oh hello vilken goding. Lite småbögig men helt ok.  Hörre katten det svänger ju. Härlig rytm, gungar gärna med till låten. Kan väl inte placera den riktigt känner jag. Men den va ok.


17. GEORGIEN


Jaha det va här alla strejkande sköterskor va…  Oj snacka om el maffos.  Killarna i bakgrunden har nog inte fått sig nåt på länge. Dom ser ju inte kloka ut.  Ja de gör inte hon heller. Låten är hemsk.  Gräslig. Dunkdunk dunk. Ja då fick dom till lite trolleri oxo.


18. UKRAINA


Oj Luuk är impad av hennes livvakt för han har en pickadoll. Jisses vad han är avis på allt o alla.  Hon va snyggare än Pirrelli. Klänningen va bra mycket läckrare oxo.  Rörelserna va nåt helt annat, inte stelt o gräsligt.  Snygg till tusen va hon.  Bra scen närvaro. Japp den va bra.  Killarna va bra även dom. Sverige ligger mycket risigt till.  Bästa låten


19. FRANKRIKE


Ok… Väntar o ser vad som ska hända. Han har stannat i flowerpower med helium stadiet.  He is becomming Jesus .. Eller så känner han sig skitnödig, kan inte säga vilket.  Det fattas 2 så hade dom varit dom 7 dvärgarna i bakgrunden med kvinnor utklädda till män i skägg.  Behöver inte ens säga att de va en skitlåt.


20. AZERBADJAN


En Dileva med vingar. O satan själv. Börjar fundera på om dom har drogtestat alla deltagarna. Eller om dom delar ut drogerna innan dom ska uppträda ? Herre jävlar vilken hemsk låt.  Om detta va deras bästa bidrag hur 17 lät dom andra då ?  O tack o lov att den va slut….


21. GREKLAND


En blandning av Brittney Spears o Kylie Minouge.  Även dom kunde trolla till en annan klänning. Nä är det jag som har så taskig musik smak eller ?  Nope inget för mig.


22. SPANIEN


Hola Hola espania. Ona cervesa profavor  (felstavat ?  vet inte ) VA FAN ÄR DETTA FÖR SKIT. JAG TROR ATT JAG SMÄLLER AV.  Dom ser ut som när småbarnen lär sig gå o dansa.  Va fan ligga o sprattla o visa röven är väl inget o se heller.  Nää lägg ner. ONO = BYE BYE


23. SERBIEN


Sitter o hoppas att musiken ska fortsätta lika bra som den gör i början nu. Mjukt o härligt.  Nu kom sången in.  OJ vad härligt. Underbart. Fioler. Snälla förstör inte den här låten med nåt skit nu. Den va lugnande.  Ojj jag ryser.  Den håller jag oxo på.


24. RYSSLAND


Vaaa en bra låt…  Hör jag fel ? Nää den är bra.  Härlig , lugn , skön. En älskar låt hehe.  Att de kom ut en hyperaktiv konståkare behöver man ju inte bry sig om.  Oj sångaren blev nog lite varm o knäppte upp skjortan. Sexigt. WOOOOW VILKEN BRA LÅT.


25. NORGE


Kanske ska passa på att dra en Norge historia.. Haha nää de ska jag inte.  Akta tjejen så du inte suger in micken när du andas in.  En helt vanlig tjej med kurvor, ser lite tantig ut men vem fan gör inte de. Söt – japp. Ja låten va bra. En låt som lätt kan fastna i huvet, som man diggar med i. Japp den kommer att gå långt. En låt i min smak. Hejja hejja.  Pirrelli nu får du allt hålla tummarna du oxo.


 


Ja då va alla låtar klara.  TACK O LOV… Höll på att få tuppjuck ett tag, men det gick bra.  Nu är det BARA rätt låt som ska vinna oxo.  Jag vet inte riktigt än vilken jag vill ska vinna. Sverige, men inte för Pirrelli utan för Sveriges skull. Rysslands låt va underbar.. Ja det kommer i alla fall bli fel låt som vinner. Det gör de ju jämt  =)


Hoppas att ni har haft en bra kväll, så att ni inte sitter o knickedickar o har fått tuppjuck av all skit nu…


Puss I Pannan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar