Bloggintresserade

tisdag 6 maj 2008

*** FÖRBANNADE KOMMUN ***

Ja visst är dikten fin. Tyvärr så är det INTE jag som har skrivit den, jag hittade den på nätet....


 


Fick ett mail från kommunen i dag ang cykel rampen till killarna. Nu blir de ingen - skaderisken är mycket stor.....


Kommunen har ju inget ansvar , det är ju killarna som har genom att vara försiktiga o använda skydd - hjälm.


Alla andra ramper som finns runt om här då ? Är inte dom farliga ?


Fan de va tungt o säga de till dom innan i dag, dom trodde att jag kom med bra nyheter att rampen skulle komma upp nu.


Shit pomfritt !!! Så vart de inte !!!


Så nu har jag suttit o skrivit lite så dom ska gå runt o samla in lite namn, sen får jag leta reda på någon som jag kan skicka de till.


Ska försöka samla ihop så många som möjligt oxo så jag kan ta kort på dom o bifoga i mailet...


Det känns inget roligt alls. Jag menar jag bryr mig inte ett dugg om den här rampen, utan jag gör de för barnens skull. Så när jag fick se deras min idag va inget skoj...


Nä fy fan dom kan gott ställa upp på detta.


Har precis varit upp till en av killarna med lappen nu så pappan fick godkänna så jag INTE går bakom ryggen på föräldrarna.


Så nu får ni gärna hålla tummarna att kidzen får sin efterlängtade RAMP.


 


Nä nu ska jag försöka få tag i Nallemannen, han hade ringt när jag va ute o stökade runt  =)


Puss I Pannan

3 kommentarer:

  1. ... ska kidzen kunna få sin ramp! Just go for it! // Nattakramizar från mig

    SvaraRadera
  2. en lista är en toppen idé! Go for it! Snacka med lokalblaskan om ett reportage, det hade jag gjort! Kramkram

    SvaraRadera
  3. tack för ditt inlägg i min blogg. Ha en fin dag! kram N

    SvaraRadera