Bloggintresserade

måndag 26 oktober 2009

Kissat På Fammoo =)

 


Mobilen väcker mig halv 10, jag går upp o ut med Teddy. När jag kommer in så ringer telefonen men jag hinner inte svara.


Tar luren kollar vem de va som ringde o ringde tillbaka.


Marcus - Jag tänkte komma lite tidigare så får du bjuda på kaffe.


Jag - Herregud o jag som ska duscha nu. När är du här då ?


Marcus - Om ca 20 min.....


 


Ok, jag slänger mig in i duschen, de va längesen jag duschade så snabbt. De går liksom inte så fort pga värken.


Jag vill ju så gärna att dom ska komma så fort som dom bara kan =)


Jag hinner duscha, men är ganska skakig när dom kliver in i hallen..


Liam ser Teddy o börjar prata direkt. Han log när jag pratade med honom. Ur kärran, av med kläderna o ner på golvet o få lite pussar av Teddy som blir glad åt att få besök.


Jag står snällt o väntar på min tur  =)


Vi dricker lite kaffe o Liam får lite mjölk o ett kex... Sen åker Marcus för han ska dömma i innebandy, lillbrorsans lag.. ( Marcus är jättestolt )


Vi tar de lugnt,, pratar lite, sjunger lite o kör lite killkillkilekill på handen innan de blir mat o efterrätt.


Mamma o Linus är inne en stund oxo men dom skulle gå in sen för jag skulle lägga mig lite när Liam sov middag.


Efter maten så va de dags att byta blöjan. Det är så smidigt för de är en byxblöja.


Liam tycker om att stå på diskbänken o titta i skåpen, jag pratar med mamma samtidigt som jag tar av Liam blöjan.


Jag tittar på Liam o ser hur han blir nästan salig, lite småröd o glansig i ögonen. De va nästan så han rös... O där avslutade han med ett gott leende.... Rätt som de är hojtar mamma till o säger att han pinkar på mig.


Den nya blöjan blir den som ska försöka stoppa upp allt från att bli blött men jisses va han pinkade.


Hela diskbänken o min t-shirt. Linus hämtade tvålen så de va bara att tvätta av honom i köket o de gillade han.


Nyäten, nykissad o nybytt va de dags för sängen.


Han är så duktig, det är inget gnäll när han lägger sig, det tog ca 2 minuter sen sov han gott,, o för mig tog de nog kanske 5 minuter sen sov jag gott  =)


Mycket bus o mycket gos har de blivit, trots en hemsk värk så mår jag så gott. Men trött , så nu blir de till att försöka flytta lite på Teddy så jag får plats...


Fick ett sms av Nina innan hon sa att Liam hade somnat direkt, han va helt slut....


Härligt..


Har någon haft bråkdelen av en sekund av min dag idag så har ni mått bra.


Men nu är det god natt o sov gott.


De blev ju självklart lite bilder o film oxo...


Puss I Pannan


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar