Bloggintresserade

torsdag 3 september 2009

Sture Erixon Utflykt / Bilder 3

På hemvägen så styrde Rohde bara dit näsan visade  =)


Först visste vi inte vart vi skulle hamna, men jag tror att Rohde hade koll på de nästan hela tiden.


Vi kom till ett mysigt ställe. Vid ett av husen stod de ett par. Vi stannade till o jag gick ut o tog lite bilder.


 


Då fanns de en liten by med dessa figurer. Ja de va så mysigt så de går inte att beskriva. Dom va lite överallt.



 


De fanns en damm o när jag skulle ta lite kort där plaskade de till så jag blev rädd o höll på att tappa i kameran. Jag såg inte att de va fullt med stooooora fiskar.



 


Den här filuren ville väl glänsa lite så han "burnade" förbi mig  =)



 


Här kommer en liten stackare med munnen öppen. Tyvärr hade jag ingen mat med mig. Det är synd att jag inte fick till bättre bilder för dom va verkligen tama.



 


Titta bara på den här bilden. Det är underbart.



 


De va gubbar o gummor här o där.



 


Här sitter dom o ha de gott.



 


Vilket konstverk.



 



 



 


Så vackert.



 


Nu kommer vi hem till Sture Erixon som har gjort figurerna. Dom små säljer han, dom kan man se lite här o var.



 


De va dom här stora som jag trodde va riktiga först när man bara tittade till lite snabbt.  Sture har gjort dessa oxo. Helt otroligt.



 


Vilket konstverk.



 


Stures riktiga lilla gumma ville inte vara med på bild så de fick bli gumma nr 2 istället. Vi pratade med dom, o dom va så trevliga. Så jag har fått tillåtelse att lägga upp bilderna.



 


Jag funderade starkt på om jag skulle köpa mig en stor gubbe, så kanske man slipper allt tjat o bråk   =)


Nä jag vill nog ha en gubbe som har en ryggrad.


En rrredi karrrlakarrrl  som än säjjerrr pö  schmöölänska.


 


Tack Sture med fru, ja förlåt jag har glömt namnet för att jag fick lägga upp bilderna på min blogg.


 


Om de är nån som undrar något om figurerna så kan ni kontakta mig här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar