Bloggintresserade

lördag 5 september 2009

Att flyga själv

 


Inatt har jag flugit. Flygit ja va de nu heter på småländska =)


Jag har drömt om ett par goingar, men en av dom va pilot o jag fick följa med. Det va ett ganska litet plan o man satt jättetrångt.


Kunde inte räta ut benen eller sitta rakt, det va jobbigt för vi skulle flyga i flera timmar.


Jag fick styra planet själv efter en stund så det va inte alls lika "räddsligt" som att bara sitta i en flygplansstol o inte kunna göra något.


Nä vi hade varit uppe i luften en stund så såg jag att på höger om min sida satt en annan vän ja där fram med mig o den andra vännen  =)


Nu hade jag två goingsvänner o flirta med. Inget att klaga på där inte ...


Vi fick order om att landa för de skulle vara en övning på marken. Sagt o gjort vi landade.


Kommer fram till en inomhuspool o där ska vi lära oss att dyka.


Ja precis ,,, dyka ?


Jag klarar inte av att vara under vatten längre än att jag hinner doppa huvet om jag får hålla för näsan  =)


Men på något sätt så skulle den här övningen vara till hjälp i luften OM något hände ?


Tillbaka upp i luften igen, där satt jag o blev så pinknödig så jag kunde knappt hålla mig.


Här vaknar jag o är så fruktansvärt pinknödig, jag trodde en stund att jag fortfarande va kvar i planet.


Vilka drömmar man kan ha. Men jag fick ju lite mys i alla fall av vännerna =)


 


Känner mig inte pigg idag, känns som jag håller på att bli lite förkyld. Det kan vara värken oxo som ställer till de. Det vore ju inte första gången i såna fall.


Ha en bra dag. För min del så blir de inget centrum o bergetsdag.


Puss I Pannan


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar