Bloggintresserade

lördag 12 juli 2008

Tänkvärt?


En liten flicka springer runt sin mamma och säger ”mamma, gissa vad, gissa vad”


Mamman blir lätt irriterad och säger ”nej, jag orkar inte gissa, gå in på ditt rum”.


Det blir tyst en stund och flickan säger; - ”okej”, och går in på sitt rum, men kommer ut igen efter en timma och säger ”mamma, gissa vad, gissa vad” Och mamman blir ännu mer irriterad och säger ”


Nej, jag vill inte gissa, gå ut och lek!”


Visst säger flickan med besviken röst. Hon går ut och leker på gatan. Hon hoppar hopprep och hennes mörkbruna hår glänser i solens sken när vinden tar tag i det.


Flickan varken hör eller ser bilen som kommer körande och blir påkörd i en riktig smäll. Mamman springer ut och får se sin lilla flicka full av blod och flickan viskar fram ”mamma gissa vad, gissa vad”


Mamman ser på henne med tårar i ögonen och säger ” nej, jag kan inte gissa vad det är”.


Flickan tar sitt sista andetag och säger ”jag älskar dig, mamma”...


 


Usch så hemskt, jag blev så lessen när jag läste detta. Fan att man inte kan ta sig tid att lyssna på sina barn.


Man vet inte vad som kan hända, eller när något händer...


Tack o lov får man väl säga..


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar