Bloggintresserade

tisdag 8 juli 2008

OM Du har tråkigt kan du,,,,

 


leta reda på några klädnypor... Hitta en lämplig person som du kan fästa dom på....


Jag hade självklart lilla Tilda som ställde upp... Det fick inte plats mer än 5 nypor på underläppen... Men jag hade roligt ändå.


Tilda gick in o skulle visa mormor, så hon stod gömd o skrämde henne.. Ett gott skratt till blev de..



 


Men det goaste skrattet fick jag när jag såg att hon satt ute på altanen med en skottkärra ... Jag frågade vad hon skulle med den till ?


Först till svar fick jag bara ett snett blängande...


Så jag skrattade o frågade igen vad hon gjorde med den ?


- Jag är snigel vakt suckar hon väldigt högt o djupt ...


Då hade grannens Lukas kommit in till Tilda o bett henne vara snigelvakt. Han avgudar Tilda...


Oh jädrans i min låda vad jag skrattade...


- Men vart är snigeln då ?


- Där !!!!!!


- Var ????


- Där ser du väl !!!!!!!!!!!!!!!!!


- Nääää ?  


Hon böjer sig ner o pekar på den.. Då är det en minimini snigel.. Så de går knappt att se den.


- Den är ju så liten o han rör sig inte så han är väl dö... Säger hon då.


 



O jag nästan vrider mig i skrattkramper.....


Det slutade med att Tilda måste ställa in skottkärran hos Lukas för mormor o Tilda ska åka in till Mc Donalds o käka.....


Jag berättade detta för Jennie, Lukas mamma o hon fick sig ett gott skratt oxo..


Lukas hade visst sagt nåt till henne att Tilda hade snigeln, men hon hade inte fattat. Men det gjorde hon sen.


Japp lite skitprat blev de nu...


Puss I Pannan


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar