Bloggintresserade

torsdag 17 juli 2008

Favorit i repris

I rättsal 14


Förvarsadvokaten:
- Kan ni vänligen tala om hur gammal ni är.


Den lilla damen:

-Jag är 86 år gammal.


Förvarsadvokaten:

-Berätta nu, med egna ord, vad som hände kvällen den 1 april.


Den lilla damen:

-Ja, jag satt ju där på verandan när den unge man som bor granne kom och satte sig bredvid mig.


Förvarsadvokaten:

-Kände ni mannen?


Den lilla damen:

-Nja, lite grann, han bor ju som sagt var granne och är mycket trevlig.


Förvarsadvokaten:

-Vad hände efter han satt sig ner?


Den lilla damen:

-Han berättade att han tyckte om äldre kvinnor och att jag var väldigt sexig.


Försvarsadvokaten:

-Och vad hände sedan?


Den lilla damen:

-Han började att smeka mig på låren.


Förvarsadvokaten:

-Hindrade ni honom?


Den lilla damen:

-Nej det gjorde jag inte.


Förvarsadvokaten:

-Varför inte?


Den lilla damen:

Det kändes så skönt. Ingen har gjort så med mig sedan min Albert dog för 30 år sedan.


Förvarsadvokaten:

-Och sedan?


Den lilla damen:

-Han började smeka mina bröst.


Förvarsadvokaten:

-Hindrade ni honom?


Den lilla damen:

-Nej det gjorde jag inte.


Förvarsadvokaten:

-Varför inte?


Den lilla damen:

-Hans smekningar gjorde mig alldeles varm i hela kroppen, jag har inte mått så bra på åratal.


Förvarsadvokaten:

-Vad hände sedan?


Den lilla damen:

-Jag kände mig så upphetsad att jag bara la mig ner och sa: 'Ta mig unge man, ta mig!'


Förvarsadvokaten:

-Nå, tog han er?


Den lilla damen:

-I helvete heller! Han skrek bara: 'April, April!!' Och det var då jag sköt den djäveln

1 kommentar: