Bloggintresserade

torsdag 14 april 2011

Bortgjord Igen !!!

 


Ja, jag kommer nog alltid att göra bort mig på ett eller annat sätt.


Jag har lite taskig uppkoppling o de har jag haft sen jag skaffade mobilt bredband.


Jag började med TRE o de funkade inte så bra, så jag fick göra en reklammation.. Har dock inte hunnit lämna in "dongeln" än.


Jag gick över till Tele2 o de har heller inte funkat kanon, de funkar men de är så dåligt så att jag även här får göra en reklammation.


MEN jag väntar på en rauter som jag vill testa Innan jag skickar tillbaka allt. O den här rautern har inte kommit än.


Jag skaffade Tele2 sista mars, fick modemet o började använda de den 4 april o sen dess har jag ringt till dom o bett om hjälp.


Nu hade dom sagt att jag skulle höra av mig igen OM jag inte hade fått rautern igår så jag ringde innan idag...


Jag ringer o dom svarar. Jag förklarar vad jag vill o att jag börjar bli lite sur på detta.


Killen - Jag ser att du beställde bredbandet i butiken.


Jag - Näää de gjorde jag inte.


Killen - Nähä, men det står här att du va inne i butiken o beställde de ?!....


Jag - Nä jag ringde till er o beställde till mig o min mamma,, så de är jag som har ringt till er....


Killen - Ja de va konstigt.... 


Jag - Ja men ser du inte på några anteckningar vad som är sagt ?


Killen - Nä de finns inga anteckningar.


Jag - Jamen va fasen, jag blir trött på detta nu. Här har jag fått ringa till er hela tiden sen jag fick modemet skickat till mig för att de inte funkar så står de inget skrivet om de ?


Killen - Nä de verkar inte stämma. Har du fortfarande kvar modemet för du skulle reklamera de ?


Jag - Ja de är klart att jag har kvar modemet, jag väntar ju på RAUTERN !!!!


Då slog de mig !!!...!!!...!!!


Jag skulle ringa Tele2 MEN ringde Tre !!!!!!!


Fasen då hade jag ringt fel bolag o tjatat på dom.


Jag bad om ursäkt flera gånger o förklarade allt. Att de hade strulat även då jag hade dom så jag gick över till Tele2 o att jag va så van att ringa till Tre att jag hade dom i bakhuvet när jag ringde..


Jag - Ja nu har du nåt att berätta på din lunch...


Han skrattade tack o lov. Jag önskade honom en trevlig helg o tackade för hjälpen =)


Ja så kan de gå när man inte tänker på vad man gör.


Jag ringde rätt till slut o där sa dom att de tar inte alls 3-5 arb-dagar som dom sa innan utan 3 veckor. Så jag borde i alla fall ha de nu inom 5 arb-dagar.


Shit happens !!!


Ha en fin kväll. Va rädda om er.


 


Puss I Pannan  ♥


 

2 kommentarer:

  1. de e bara du som klarar sånt ok kanske jag oxo:):):) de e inte ofta man skrattar högt o gott men de gjorde jag nu..jag minns för ett bra tag sen när jag ringde om min box jag fick snacka med tre st på rad slutade ju med att en skulle komma hem till mej konsten o lura hem en karl helt plötsligt så sa han till mej har du tittat ordentligt på alla sladdar dom ligger som ormar på golvet...har du sett om den sitter i kontakten ...han behövde inte komma tråkit nog stoppade in kontakten opps sen funka boxen jag har nog lärt mej av dej...kram

    SvaraRadera
  2. här fick jag mig ett gott skratt oxå! Ja, det är inte lätt med det tekniska, det fungerar inte så bra som dom säger. Här i stan skulle det vara högsta hastighet på TRE. Vi har farit runt med bilen och testat modemet på olika platser i stan och - det varierar VÄLDIGT! Hos oss i lgh funkar det, men inte så bra som utlovat. På norra Öland där campade vi och låg väl i radio-skugga, för där funkade TRE hjälplig men inte Telenor nästan alls. Och vi har router till TRE-modemet, det är för att surfa flera. Den första routern var kass, men det var fabrikationsfel, så den fick vi utbytt, den nya är helt OK. Ja, jag behövde väl inte dra min historia för dig egentligen, men gör det bara för att visa att det är olika på olika platser. Kramkram ♥

    SvaraRadera