Bloggintresserade

torsdag 20 augusti 2009

Vem vill vara frisk

 


Finns det inget smidigare sätt att kunna få till sina recept när man behöver dom ?


Finns det inget system som gör att det flyter på, o VC ser att det är dags att förnya recepten ?


Att behöva ringa till dom varje gång är så jobbigt. Här ska jag behöva sitta o redovisa för varenda tablett som jag stoppar i munnen.


Det ska räknas fram o tillbaka om jag tar dom som jag ska eller om jag käkar dom som godis ..........


Blev avbruten 4 ggr pga av någon annan personal behövde hjälp med något. DOM kan vänta på att jag blir klar men nä de gör dom inte.


Det känns som om jag ber personalen om medicin, att dom står för detta själva. Som om jag sniker från dom.


Att jag ska redovisa nu när jag har behövt ta citodon extra gör jag mer än gärna, o det gjorde jag.


Extra för att jag fick ont i min axel igen där jag hade låsningen (ok med läkaren)


Extra ett par gånger för att jag fick sån fruktansvärd skallevärk ( ok med läkaren)


Summa ; Citodonen räcker INTE som det va skrivet från början.


Nu blev allt detta panik för sist jag va hos min läkare så frågade jag henne när hon skulle ha semester så jag inte står utan medicin.


Hon sa att hon inte skulle ha någon mer för hon hade haft nån vecka. Ok då visste jag ju detta.


Trodde jag ja...


Igår sa Rohde att hon skulle ha semester så jag ringde till Vc o ville att dom skulle ringa upp mig vilket dom inte gjorde.......


Förvånad ?   N ä .


Ringde igen strax innan 10 o nu har jag precis pratat klart med dom.


Jag förklarade varför det blev sån panik när sköterskan säger;


 


Ssk - Jahaa så du trodde att hon skulle gå hela sommaren utan semester ?   (sen skrattar hon till)


Jag - Nä jag trodde inget det va så hon sa till mig.


Ssk - Ja men det går ju inte, det förstår du väl ?


Ja vad ska jag svara på de ?  Nä jag förstår inte. Hon sa så till mig.


Efter att ha tjatat med Ssk;an i ca 30 minuter hoppas hon att min läkare ska hinna skriva ut medicinen tills i morgon eftermiddag, sen har hon semester.............


Baaaah !!!


Vem fan vill vara frisk o kunna jobba när man kan vara sjuk o gå hemma ?


 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar